Entrevista al director

I per últim ens falta saber també l’opinió del director! Per això li hem volgut fer una entrevista i aquí en teniu els resultats:

D’on prové la idea de començar a fer la Fira de les Ciències?

Tot comença l’any passat amb una idea que van tenir els professors del departament de ciències, que es preguntaven com podien fer que els alumnes treballin d’una forma diferent a la resta de les classes del curs i que alhora aprenguin i aprofitin el temps.

Així vam decidir de fer-ho en un format de fira on es canvien les dinàmiques habituals per unes de noves, com aquest treball per projectes, on cadascú té una funció i tasques específiques.

Per què en aquesta època de l’any?

Primerament perquè després dels trimestrals del primer trimestre queda un forat al calendari que resulta molt adient per col·locar-hi la Fira.

També resulta una bona idea fer-ho abans de Nadal i quan el curs encara està al primer trimestre, ja que la Fira permet als alumnes conèixer com són i com treballen en grup amb els seus companys, i poder-ho aplicar durant la resta de curs.

Per què aquests itineraris?

Els itineraris que treballem (científic, humanístic i tecnològic) són els que impartim a les classes, de manera que els seguim treballant però d’una altra manera. També perquè el coneixement no és només una àrea, són moltes. Per exemple, també es treballa aquest apartat de preparació que és una altra dimensió de la Fira.

Busquem la inclusió de tothom, tinguin uns gustos o uns altres, i així fer que tots els alumnes de secundària hi disfrutin.

Com s’han organitzat els grups?

Primerament es van repartir fulls a tothom perquè decidissin a quin camp volien treballar, tot i que ja es tenia una idea de com s’organitzarien els alumnes. Per acabar de quadrar els grups es va parlar amb alguns alumnes, per tal d’aconseguir un nombre de persones equilibrat en cada departament.

Què els aporta als alumnes aquesta Fira de les Ciències?

Els alumnes creixen i aprenen en molts àmbits, com per exemple en el de la motivació, de la convivència, de la recerca… És aprendre a partir d’un problema, en el que s’ha de buscar un mètode per arribar a la solució, per tant es tracta de desenvolupar un bon treball a partir d’una idea i d’una bona documentació, i fer-ne una bona explicació.

Segurament que, tot i que aquesta metodologia és molt positiva, no  la podríem dur a terme tot l’any, ja que no tothom l’aprofita de la mateixa manera i, a més, els alumnes acabarien cansats. És per això que cal anar intercalant aquest tipus d’aprenentatge amb les classes habituals.

Els alumnes treballen amb molta autonomia durant aquest temps. És una mostra de confiança per part vostres cap a ells, doncs?

Totalment, confiem que cadascú aprofitarà més o menys el temps. De fet, qui va treballant és qui s’ho passa bé, ja que treballant és com s’aprèn i com es posa en pràctica tot el que s’ha tractat a les classes del trimestre.

Aquest és el segon any que es fa la fira, per tant suposem que l’any passat va sortir molt bé. Ha millorat, aquest any?

S’ha de fer un gran reconeixement a l’equip docent, ja que ha treballat molt en la organització d’aquesta fira. Sense la seva feina no hagués estat possible.

Aquesta organització ha millorat encara més aquest any, ja que dels errors s’aprèn, i perquè els alumnes ja coneixien la fira. Cadascú ja sabia què havia de fer i com, de manera que s’ha començat a treballar més ràpid i millor. Per tant sí que ha millorat aquest any, pel que portem de Fira.

IMG-20171215-WA0001.jpg

Li agraïm que ens hagi ofert part del seu temps per poder proporcionar aquesta informació a totes les famílies de la secundària.

 

Deja un comentario